» island hopping part 1: koh phi phi - day tour

Hejhopp,

En av våra dagar på Koh Phi Phi drog vi ut på en snorkeltur vid de obebodda småöarna runt omkring, i det området där The Beach spelats in faktiskt! Det var sååå härliga miljöer där, så fantastiskt blått vatten. Det var sådär blått som man tänker att alla ställen man åker till ska vara men det aldrig riktigt är. Denna gång var det på riktigt. Så jäkla ballt.

» island hopping part 2: koh phi phi - viewpoint

Koh Phi Phi!

Första dagen på ön bestämde vi oss för att direkt klättra upp på den kända viewpointen! Utsikten var verkligen magisk; det slitsamma klättrandet i 33°C var verkligen värt det.

Martin, Thea, Alice, jag, Marika och Athena.

» island hopping part 2: koh lanta - stränderna & solnedgångarna

Som sagt i inlägget här under, var stränderna på Koh Lanta i princip helt tomma. Det var verkligen sjukt att få ha så mycket plats för sig själv. Vattnet var ljust och sådär härligt blått, och sanden skiftade per strand mellan vitt och gyllene. Varje kväll bjöd på fantastiska solnedgångar, och vi bodde bara 3 min från stranden så vi sprang ner dit varje kväll för att kolla på himlen.

» island hopping part 2: koh lanta - animal rescue center

Koooooh Lanta!

Lanta-ön var så fridfull. Nästintill helt tom. Det är ju lågsäsong nu, så det är inte alls lika mycket turister som man vanligtvis förväntar sig i Thailand - vi hade i princip hela stränder för oss själva. Och då menar jag kilometerlånga stränder. Det var så häftigt!

På Lanta fanns det ett hundstall, ett räddningscenter precis som det som Aston kommer från, fast för både hundar och katter. SJÄLVKLART passade jag på att voluntärarbeta lite där, genom att ta ut lite voffisar på promenad. Det var bland det mysigaste på hela resan. Jag fick rasta en som hette Olive (klicka här för att se hennes profil). Hon var jätteblyg i början och vågade inte riktigt bli klappad, men i slutet av vår promenad hade hon tytt sig så pass mycket till mig att hon ville sitta i mitt knä 😭 Det var sååå mysigt. För övrigt frågade jag massor om hur det ser ut med adoption, och det ska vara jättelätt. Kostar mellan 5-10 000 kr och de fixar allt pappersarbete och flighter osv, så får man sin rescue pup inom ett par månader. Klicka här för en länk till deras hemsida #adoptdontshop 🐶

Oscar, Martin och jag. Jag klappar trebenta Kao.
Vänstra bilden är dock en street pup som vi stötte på när vi stannade för att tanka mopparna. MEN HUR JÄKLA SÖT
Olive!!
Vänstra bilden visar alla vovvar som redan blivit adopterade och till vilka länder. Högra är några av heltidsvoluntärerna och vovvarna som vi promenerade med.

» island hopping part 1: krabi

Heeej friendos!!

Nu har jag varit iväg i en vecka och öhoppat!! Hur kul!! Vår resa började i Krabi, och avslutades i Phuket efter att ha besökt Koh Lanta och Koh Phi Phi däremellan.

Sååå Krabi! Där var vi i 3 nätter, och på dagarna chillade vi nästan bara på stränderna. Vi bodde vid Aonang beach, och en dag åkte vi över till kändare Railey beach. Gjorde även lite manikyr och pedikyr, åt goda bruncher, och bara njöt av att inte ha något att behöva göra. Det var förvånansvärt fint där. Resemål att rekommendera!!

Railey beach
Smoothiebowl på brunchstället Lion & Shark
Aonang beach

» 2

2 positiva saker om mig själv

Jag är snäll & jag är utåtriktad

2 positiva minnen

2 positiva saker med min kropp som jag är nöjd med

Mitt hår & min midja

» erawan waterfall

I helgen var vi äntligen iväg till Erawan nationalpark och dess vattenfall! Jag har velat åka dit såå länge och det var fantastiskt att äntligen få se det. Omgivningarna var så vackra, jag älskar verkligen vattenfall. Vattenfallet var 7 "våningar" högt, ca 2km promenad upp i bergen. När vi kom upp till toppen stötte vi dessutom på två valpar!!! Jag dog lite. Det var helt otroligt söta, titta bara på bilderna här under.

Det sjuka var att när vi skulle dra ner från det högsta vattenfallet började det stormregna, alltså blixtar och åska, träd som föll runt omkring oss. Jag var på riktigt rädd för mitt liv. Jag var verkligen rädd på riktigt. Räknade hur långt borta blixtrarna var och de var aldrig särskilt långt borta, och det kom nya ca var 3e minut. På skogs-/djungelstigen som vi gick ner forsade det vatten, och det spöregnade så att precis allt vi hade med oss blev dyngsurt.

Vi fick i alla fall lite sol när vi var uppe vid det högsta steget och kunde ta lite fina bilder. :)